Wednesday 23 May 2012

Kedai Kopi White House

Assalamualaikum wbkt...

Saya sebenarnya jarang minum kopi, tapi disebabkan Bos saya cakap di Kota Bharu ada sebuah kedai kopitiam, diberi nama White House. Letaknya di hadapan Masjid Muhammadiah. Cari punya cari jumpalah, tapi nama kedai tak ada pula kat depan macam kedai kopi yang lain... Taukenya pula Cina...


Bos saya tu (Mak Aji) cakap, menunya seperti kedai kopitiam yang lain la, ada roti bakar, telur separuh masak, nasi lemak, nasi berlauk, kopi, teh dan seangkatan dengannya la. Antara minuman yang kami order, kopi susu panas dan milo ais. Saya makan telur separuh masak, dan yang lain tu order roti bakar 3 set.. Macam biasa je rasanya.. Mungkin sebab nama kedainya yang ala-ala mat saleh tu... harganya standard harga kopitiam la (mahal sikit je...).

Telur separuh masak
Sedap tu, nak sikit...


Nyum nyum...
Tengah-tengah sibuk snap gambar, taukenya perempuan Cina menjerit..."No photo please..."... alamak, saya tak perasan rupanya ada tanda larangan mengambil gambar... dalam hati, mak aaiii.. kedekutnya... tapi nak buat guano, premis oghe... terus saya simpan kamera dalam beg...uhhuhuuu...

5 comments:

  1. uhuhuh, kerana terpengaruh dgn mak aji jugok, dieyana g white house ni, tapi salah time..tutup....frust! tunggu la, cuti ni...harap2 kali ni time betul..hehehe.. (tok leh amik gambar k.sue? keno curi2 amik la gitu gak..hihkhihk)

    ReplyDelete
  2. Diana... meme pung kedekut banga la.. malu jugok kak su bilo dio tepik kuat jugok la. tapi biasa2 jah tmpt tu, menu mcm kat kopitiam jugok... amik curi2 la, pandai2 susuk...hehehehh

    ReplyDelete
  3. laaaaaaaaa...ni lagi sorang org kelantan tak pernah gi white house...hehehehhe...saya rasa saya lagi kelantan dari awok lah kalau gitu tau sbb sy mmg dah selalu sangat gi make situ.hehehehhhee...sy kenal white house ni dari hujung tahun 90-an kalau tak silap saya takpun awal tahun 2000. :-)

    ReplyDelete
  4. hahahahh... banyak sgt tmpat makan best2 kat kota baru...tu yg tak jumpa umah putih tu... oooo dah lama ye ada??? nampak sgt tak tahuuuu....

    ReplyDelete
  5. Oh, Sue dah sampai ya!! Masa Mak Aji ambik ganbar ok pulak, dia x perasan kut! Amacam sedap x?? Kak Amilah tapau bawa balik hotel telur masak separuhnya!!

    ReplyDelete

Yuuhuuuu... ciku cak!

Assalamualaikum sayang-sayang....!!!!  Apa kabor semua? Mak aaiiii... dah nak dekat setahun baru sempat menjengah rumah. Hahahahh... Mema...