Tuesday 22 May 2012

Balik Kampung

Assalamualaikum wbkt....

Rancangan nak balik kampung sebenarnya tidak dirancang tapi tiba-tiba je suami ajak balik Jumaat lepas (18 Mei 2012). Seperti biasa kami ke pejabat dan Hakim ke sekolah. Sampai je di rumah, saya cuci baju dulu, siapkan barang yang nak di bawa balik. Lebih kurang pukul 9.00 malam, lepas solat Isya', kami bertolak naik kereta Viva je... konon tak nak bawa balik banyak barang. Alhamdulillah, tiada masalah sepanjang jalan (ikut Gua Musang - Kuala Lipis), cumanya saya agak pelik kenapa banyak sangat kenderaan dari arah bertentangan, berkonvoi dan ada kibar-kibar bendera negeri Kelantan??? Rupa-rupanya, malam esoknya tu pasukan Red Warriors lawan Sime Darby untuk Piala FA di Stadium Bukit Jalil.. ooohhh... patutlah pun, saya pun tak tahu menahu pasal ni.... (nampak sangat tak minat bola kan? hehehehhh). Padanlah banyak kereta, van dan bas. Dan, macam biasa saya memang alah pada silau atau cahaya lampu kereta. Terkedip-kedip mata, bila suami suruh saya gantikan dia memandu. Dahla tu, bengang dengan sesetengah pemandu yang ikut dari belakang kereta saya. Suka sangat nyalakan lampu tunggi sebab saya pandu perlahan! Isshh... kalau berani sangat nak potong, potong je la... jangan nak bagi-bagi lampu pulak! Geram sangat, saya bagi hon pulak kat pemandu bas tu bila dia dah potong kereta saya! Hormatlah sikit pemandu yang lain (lebih-lebih lagi wanita). Mungkin ada masalah penglihatan yang tak berapa terang ni... eeemmmm... sedar tak sedar, dari Gua Musang saya memandu sampai Ketereh. Dah tak larat dah.... akhirnya sampai rumah adik di Pengkalan Chepa pukul 6.00 pagi. Entri seterusnya, pasal makan-makan la!! Tungguuu..... jeng jeng jeng....

Gomo Klate Gomo

No comments:

Post a Comment

Yuuhuuuu... ciku cak!

Assalamualaikum sayang-sayang....!!!!  Apa kabor semua? Mak aaiiii... dah nak dekat setahun baru sempat menjengah rumah. Hahahahh... Mema...