Tuesday 22 May 2012

Terima kasih daun keladi....

Assalamualaikum wbkt...

Pernah tak makan mi udang di Jalan Duta? Kawan-kawan kata memang sedap. Nak dijadikan cerita, dari tahun lepas selepas diperkenalkan oleh kawan, 3 kali pergi tapi kedai yang berkenaan tutup. Frust jugalah sebab setiap kali ke sana, saya makan menu yang lain. Tapi tengah hari Jumaat minggu lepas, kawan yang kenalkan tu pergi makan kat sana, bukalah pulak kedainya tu... saya tak ikutlah sebab baru lepas makan di pejabat. Tak la teringin pula nak makan mi udang... tapi, alhamdulillah, kawan belikan sebungkus untuk saya... kesian sebab dah tiga kali pergi tak dapat-dapat saya makan mi udang ni, jadi dia belikanlah untuk saya... baiknya hati dia. Dan, lebih kurang sejam setengah lepas tu, seusai solat Zohor, saya menjamu selera buat kali kedua... hehehehh... Alhamdulillah, sedap! Tambah lagi kalau yang free... lagi sedap!

Sampai keluar janggut udang tu..hehehh

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga merasa

3 comments:

  1. Sedapnya....Saya sukaaaa....Dulu arwah abg bob selalu tolong belikan kalau kitaorg nak makan. Sejak arwah meninggal mmg tak pernah beli lagi...huhuhuuuu...

    ReplyDelete
  2. Awak, sedihnya saya. Nanti kita g makan sama ek... ajak zura sekali.

    ReplyDelete
  3. Pernah dengar pasal mi ni tapi x pernah rasa sbb pernah pergi tutup. Yang menariknya mangkuk tu, sama ngan Mak Aji punya yg dibeli di PERNAMA (dulu namanya NAAFI) masa awal kerja tahun 1983. Mesti tuan punya kedai seantik Mak Aji jugak!

    ReplyDelete

Yuuhuuuu... ciku cak!

Assalamualaikum sayang-sayang....!!!!  Apa kabor semua? Mak aaiiii... dah nak dekat setahun baru sempat menjengah rumah. Hahahahh... Mema...