Wednesday 24 February 2016

Langkah Pertama Nak Sihat

Assalamualaikum kawan-kawan.
Wahhh... pagi-pagi lagi saya dah menepek kat sini. Hehehh.. ada kawan bagi semangat, katanya tulis je apa-apa cerita kak... Harap-harap saya konsisten la. Aduiii... 
Cerita dah lepas ni. Pssttt... saya perasan sejak kebelakangan ni badan dah makin kembang, baju banyak dah tak muat. Dok pakai baju yang sama ja. Kebetulan baju kerja ada la yang terjahit besar sikit. Ha tulah dok ulang pakai. Malu eh. Tapi semalam kakak di pejabat habaq kat saya... ada kakak yang lain cakap yang saya dah makin gemuk! Oh tidakkkkk.... terasa macam batu besaq jatuh atas muka... huhuuu. Dah memang betul apa yang dia cakap tu. Saya tak marah pun, jauh lagi nak berkecil hati sebab dah memang realiti. Kira ok dah tu ada orang yang sudi nak tegur. Emm... saya positif la. Ni tak boleh jadi. Memang suami sendiri pun dah cakap dah, tapi sangatlahhhh berlapik... hehehh. Ok, saya take noted deh! Jangan gelak tengok gambar ni. Dua minggu lepas suami ajak pergi Tasik Permaisuri. Ni lah, suruh saya join aerobik. Nampak tak tu, tu tu... yang sangatlah gemuk!!. Terkial-kial nak ikut step jurulatih. Suami dan Hakim terkikih-kih gelakkan saya. Tak pe, tak pe... nanti tengoklah sebulan dua lagi,... huhuuu...

Semangat je lebih tu

4 comments:

  1. yes k.sue mesti boleh! 1.2. 3...ping pesey nk ikut step..hahahh...gurau jah kak! buat selalu..mesti seronok...

    ReplyDelete
  2. hahahhh... leloh kakloh wei. lamo benar dok exercise nih. setahun sekali.. hahahahh... kalu ado geng lagi syok deh.

    ReplyDelete
  3. keep it up awak...u can do it! caiyok caiyokkk...

    ReplyDelete

Yuuhuuuu... ciku cak!

Assalamualaikum sayang-sayang....!!!!  Apa kabor semua? Mak aaiiii... dah nak dekat setahun baru sempat menjengah rumah. Hahahahh... Mema...