Tuesday 19 April 2016

Bila anak TAK SENGAJA hilangkan barang-barang

 
Nak marah apabila Hakim hilangkan bedak saya. Bukan bedak mahal pun. Bedak nasila je. Tapi saya sayang sebab beli di Pekan Rabu, Kedah. Bedak tu jarang-jarang saya pakai, sesekali je. Dah macam tepung gomak mukanya dilumur dengan bedak tu. Nak cover supaya saya tak marah, budak bertuah tu tulis nota dan suruh sepupu dia, Haris bagi kat saya. Aduiii... nak marah pun tak jadi.
 
Nota cinta sayang
 
Satu lagi, pensil warna dia pun dah enam kali hilang sepanjang 4 bulan sekolah ni. Saya pun tak tahu sama ada dia yang tak ingat letak di mana atau memang ada orang ambil. Satu perangai dia, suka salahkan orang lain. Katanya ada orang ambil. Tapi saya tetap salahkan dia sebab tak pandai jaga barang-barang sendiri. Yang paling saya sedihkan pensil warna yang harga RM69.90 Faber Castell yang berkotak, siap ada tali tu! Seminggu beli dah hilang! Pensil box pun hilang. Saya pun tak tahu nak nasihat macam mana lagi... Apapun saya dan suami cuba untuk terapkan sikap supaya Hakim lebih bertanggungjawab menjaga barang-barang sendiri. Insya-Allah, Hakim clever boy!
 
 
Yang besar untuk Mami, yang kecil untuk Hakim.
Kali ke-7 beli untuk dia.
Hakim cinta hati Mami.
 

No comments:

Post a Comment

Yuuhuuuu... ciku cak!

Assalamualaikum sayang-sayang....!!!!  Apa kabor semua? Mak aaiiii... dah nak dekat setahun baru sempat menjengah rumah. Hahahahh... Mema...