Friday 1 June 2012

Black Sunday :(

Selalu orang sebut Black Monday... sebabnya hari baru untuk minggu yang baru setelah dua hari bercuti... malas kan nak kerja balik? heheheh... tapi saya pulak Black Sunday...uhuhuhuu.. pagi hari Ahad tu bukan main semangat saya ke Pasar Tani Bandar Tun Razak, beli ikan, ayam, daging, sotong, sayur-sayuran dan pelbagai rempah ratus. Tengah hari, tengah sibuk tung tang tung tang masak kat dapur, tergeraklah hati nak buka almari yang baru seminggu tak buka.. punyalah terkejut bila tengok sebelah dalam almari pinggan mangkuk saya dah nak ROBOHHHH!!!! arrghhhh.... geramnya tengok si anai-anai sedang berleluasa sana-sini.... aadooiii..... tak sampai sebulan, ruangan sebelah dah memang roboh kena serang! Punyalah angin satu badan saya tengah hari tu... tengoklah almari saya dikerjakan!


Habis senduk sudip saya hancur dimakan anai-anai... memang nak nangis bila tengok. Apa lagi membebel-bebel la mulut ni, nasib suami pun dah faham, tolong mana yang patut. Buang mana-mana yang dah tak boleh diselamatkan lagi. Pinggan mangkuk terpaksa dicuci balik. Memang penat satu badan. Satu je masalah saya, kat mana nak simpan pinggan mangkuk, steamer, blender buah, sudip-sudip, dah tak ada tempat dah nak sorok... huhuhuu... nasib badan!

2 comments:

  1. Sue, kena buat sesuatu cepat sebelum habis satu rumah dikerjakannya!!

    ReplyDelete
  2. Betul cakap boss tu awak. Kene cepat2 singkirkan kalau tak nanti bahaya.

    ReplyDelete

Yuuhuuuu... ciku cak!

Assalamualaikum sayang-sayang....!!!!  Apa kabor semua? Mak aaiiii... dah nak dekat setahun baru sempat menjengah rumah. Hahahahh... Mema...