Wednesday 27 May 2015

Bulan Raikan Cinta dan Kegembiraan


Assalamualaikum para pembaca yang baik hati..
Pada 25 Mei 2015 genap 9 tahun usia perkahwinan saya dan suami. Tiada kata-kata yang dapat saya gambarkan, betapa gembira dan bertuahnya dapat memiliki suami merangkap abang, kawan baik, imam solat yang sangat bertanggungjawab (walaupun kurang keromantisannya.. heheheh), dan juga daddy Hakim yang  penyayang mendidik anakanda yang seorang tu.. Terima kasih kerana menerima saya seadanya... saya yang suka membebel pot pet pot pet, kadang-kadang moody tak tentu arah, yang kuat makan...hahahah...tapi alhamdulillah, suami begitu sabar melayani karenah saya. Suka duka bersama-samanya dalam melayari hidup berumahtangga umpama asam garam yang merupakan saat yang sangat manis untuk saya kenang. Kenal hanya tiga hari, suami lamar saya untuk menjadi suri hatinya pada hari keempat! Apa nak dikata, bak kata Ustaz Kazim Elias.. kalau dah jodoh... heheheh... Saya berdoa, semoga ikatan suci ini akan kekal hingga ke Jannah Ilahi... Amin Ya Rabbal Alamin...

Semoga jodoh berpanjangan.. Amin.

Selain meraikan ulang tahun perkahwinan, pada 20 Mei 2015 yang lalu juga merupakan hari yang saya rasa macam nak melompat-lompat sebab gembira sangat. Dengan izin-Nya saya mendapat surat tawaran kenaikan Pangkat Secara Lantikan (PSL). Alhamdulillah, syukur setelah 12 tahun berkhidmat, saya diberi kepercayaan untuk menggalas tanggungjawab yang saya rasa lebih sedikit berbanding sebelum ini. Ramai di antara kawan-kawan saya yang turut menerima berita gembira ini. Insya-Allah, mohon kepada Yang Maha Esa supaya saya diberi kekuatan dan keazaman untuk memikul tanggungjawab demi organisasi yang dicintai (skima bebenor ayatnya tuh... hehehehhh)

*pssttt... naik pangkat mestilah seronok.. iye dak?


Sekian, semoga bertemu di entri yang lain... 





2 comments:

  1. Alhamdulillah k.sue, kalau Dia berkehendakkan kita, masa tu jugaklah dia dia bagi rezeki kat kita, tak kira dlm apa bentuk sekali pun, tahniah k.sue.... selamat menjalankan tugas...

    selamat hr ulang tahun juga! moga kekal bahagia di samping family tersayang.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, terima kasih Diana.. syukur finally dpt jugak deh.. hehehh... betul tu, Allah SWT bukan hanya berikan rezeki dengan naik pangkat, tapi anak-anak yang sihat, berjaya, keluarga bahagia, sihat tubuh badan dll.
    Terima kasih sekali lagi..

    ReplyDelete

Yuuhuuuu... ciku cak!

Assalamualaikum sayang-sayang....!!!!  Apa kabor semua? Mak aaiiii... dah nak dekat setahun baru sempat menjengah rumah. Hahahahh... Mema...